måndag 15 juni 2015

Vätternrundan 2015

Stort grattis till alla medlemmar som deltog under Vätternrundan för era fina resultat.
Mycket roligt att alla planer, träningsupplägg och tjocka pannben hjälpte till att uppnå detta.
Synnerligen en mycket bra bedrift !!

I "sub 8" gruppen anordnad av Team Sportia deltog Peter, Fredrik, Tobias och Jonas.
Där det stora målet kunde uppnås med bravur, varvet gick på 7.46h. Dock med ett litet avbräck, där Jonas blev tvungen att släppa klungan efter 1/4 varv med svåra krampkänningar I vänster vadmuskel, men kunde slutföra varvet komplett ändå.


Joakim Bernhardsson drabbades av problem mage, men kunde med hjälp av Tom Lövgren komma igång igen när motivationen var låg. Jag är mycket stolt som ordförande över våra medlemars teamkänsla i Sävar Ck !!

07.46 Peter Olofsson
          Fredrik Lindblom
          Tobias Rosencrantz
09.09 Jonas Söderström
09.17
Erik Bring
09.41 Per-Erik Säfsten

09.41 Tomas Pettersson
09.45 Michel Bodin
09.47
Tom Löfgren

09.57 Jan Fredriksson

10.42 Joakim Bernhardsson

 " Glad och stolt av cykelkompisarnas I Sävar CK framfart idag. För egen del lite besviken men ändå fruktansvärt nöjd. 10:42 blev sluttiden för mig. Mkt bra med tanke på att magen sa tvärstopp efter 9,5 mil med kaskadkräkningar, mådde därefter inte helt 100%. Rulltid 10:07 på cykeln men var tvungen att ta mig in på flera depåer. Tack Tom för hjälpskjuts och försök att få igång mig när jag började känna mig trög och illamående //Joakim "
 
 Stenhårda grabbar med bara ett mål i sikte.... Under 8h

Tom incheckad på Sheraton i Motala!
 
En frusen Sävar CK: are 03:25 till frukost i Motala.
 
Sluttiden för Michel blev 9.45