lördag 16 maj 2015

MTB-träning lördag 16/5.

I dag fick man ta fram ett gammalt ordspråk. "Ensam är stark".
Det var bara jag som dök upp på dagens träning med Sävar CK. Johan Lindsjö var också på Time kl.10:00 men utan cykel. Han hade andra åtaganden i dag så han hade inte heller möjlighet att haka på.
Nåväl, jag hade ingen plan på var jag skulle cykla men jag åkte i varje fall mot Täfteå efter gamla Täftevägen vidare genom skogen till Innertavle och sedan runt Nydala. Benen kändes fräscha så jag fortsatte mot Bäcksjön via Ersmark. I Bäcksjön blev det en kort paus. Benen kändes fortfarande fräscha så jag tog vänstervarv runt Bäcksjön och vidare mot Mårdsjön-Gunnismark- Sävar. En runda på 6 mil. Det är fortfarande väldigt tungcyklat på sina håll och framförallt från Ersmark till Gunnismark (ca 2,5mil). Det blev i varje fall en bra träningsrunda. Nästa MTB-träning är på tisdag kl.18:30. Samling vid Time.
// Tomas Forsman

Kort video på dagens slinga